Glitter Text Generator at TextSpace.net

Followers

Monday, January 2, 2012

CINTA ANTARA KITA 3








BAB 3

Ecam membuka pintu disebelah pemandu . “Masuklah”.Arah Ecam kepada Nabila.

Nabila hanya mengikut arahan Ecam bagai lembu dicucuk  hidung.Nabila duduk disebelah tempat duduk pemandu.Ecam menutup pintu kereta dan bergerak masuk ke tempat pemandu...Enjin kereta dihidupkan .Ecam megundur kereta dan memulakan perjalanan .Nabila masih senyap seperti tadi.Dia hanya memandang ke arah luar tingkap kereta. Kereta meyusuri jalan yang gelap.Ecam  memasang radio dan secara kebetulan,lagu percaya padaku nyayian Ungu sedang diputarkan.Bibir Ecam menyanyi megikut bait-bait lagu Percaya padaku dengan perlahan tetapi mampu didengari oleh Nabila.

Nabila menoleh ki sisi apabila mendegar ecam bernyayi-nyayi perlahan.Tanpa sedar,bibir mongelnya mengukir senyuman yang manis sekali.Matanya terus melekat ke arah jejaka disebelahnya .Ecam yang secara tidak sengaja menoleh ke sisi untuk melihat Nabila yang hanya diam dari tadi terkejut kerana Nabila memandangnya dengan penuh kushuk.Mulutnya  memanggil nama Nabila beberapa kali tetapi Nabila masih  memandangnya dan tidak meyahut.Ecam melambai-lambaikan  tanganya di hadapan muka gadis yang menatap wajah handsomenya dari tadi tetapi  masih tiada respon.

“Awak”.panggil ecam sambil menampar perlahan tangan gadis disebelahnya.

“Haa.ye”Nabila yang terkejut menjawab.Wajahnya merona merah akibat ketelanjuranya tadi.

‘Ni mesti dah kantoi dengan die ni aku pandang die..Malunya aku.Mana la nak letak muka aku yang comel ni’.bisik Nabila didalam hati.

‘Comel la muka die time dia malu.haha.tu la,sapa suruh pandang aku yang handsome  macam tu.kan dah kantoi’.gumam Ecam.                                                                                                                                                                                                             
“Saya suka tengok muka awak sekarang.cute sangat”.ujar Ecam dengan romantik pada Nabila.

Nabila hanya tersenyum.Kenapa la di puji aku ni.ishh,malu la aku.

“Rumah awak dekat jalan utama kan.nombor 155 kan??tanya Ecam kepada Nabila yang masih tersenyum.

“Mana awak tau ni??Awak intip saya ea??”jawab Nabila dengan pertayaan.

“Mana ada laa.Nazim yang bagi tau saya.Awak jangan la fikir bukan-bukan pulak”.sangkal Ecam.

“Awak , kenape awak diam je dari tadi??Tak sudi nak beborak dengan saya ke??sambung Ecam.

‘Alaaa awak.saya bukan tak nak borak dengan awak.Nak sangat ,tapi suara saya tersekat kat kerongkong ni haa..Maaf ye awak’.jawab Nabila didalam hati.

“Eh,mane ada,.Saya cuma tak nak ganggu awak memandu”.Dalih Nabila.

Ecam memberi isyarat lampu dan membelokkan keretanya di simpang berdekatan rumah Nabila.Dia memberhentikan keretanya dihadapan rumah gadis itu apabila sampai.Nabila dan Ecam  membuka seat belt mereka.Ecam  pantas keluar dan menuju ke pintu penumpang.Dia membukakan pintu kereta untuk gadis manis yang bernama Nabila.Nabila menghadiahkan senyuman yang paling manis untuk jejaka kacak dihadapannya.Matanya megerling  ke  arah kereta Myvi hitam kepuyaan Siti yang  sudah terpakir di porch.

“Terima kasih ye awak.Susah-susah je anta saya. Sampai rumah.”ujar Nabila.

“Sama-sama awak..tak susah pun.Errr..awak,sudi tak kawan dengan saya??Saya nak megenali diri awak dengan lebih mendalam”.Ecam bertanya straight to the point.

‘Fuyoooo..die nak kawan dengan aku lebih mendalam la..lebih mendalam macam mane tu awak??Boleh terangkan tak???Ada tak macam nak jadikan saya awek awak??Tak pon,bini awak??Ada tak??Saya oke je awak.Kalau awak tak tanya pon,saya still nak kawan dengan awak.Mana boleh lepas kan peluang kawan dengan orang yang kacak macam awak ni’.hati teruja Nabila berbicara.

“Boleh.saya memang suka berkawan”.balas Nabila.

“Saya nak nombor handphone awak boleh tak??Bukan apa,senang saya nak aja awak keluar atau ada hal penting”.Ecam mencuba nasib.

“012-2347450”.laju Nabila menjawab tanpa berfikir panjang.

 ‘Eh,sempat ke dia salin?.Laju je aku jawab tadi.Kau ni pon satu Nabila,cuba la jual mahal sikit,ni tak,main redah  je’..

“Eh!Lajuny,.mana sempat saya salin”. Bantah Ecam.

“Oke,sekarang awak ulang balik nombor awak”.pinta Ecam apabila tanganya sudah bersedia untuk meyalin nombor gadis cantik itu..

Nabila mengulang kembali nombornyan perlahan-lahan supaya jejaka dihadapanya sempat untuk menyalin.

“Oke.Da dapat.thanks ye awak,nanti saya sms awak ye.Awak pegi la masuk dulu.saya namapk Siti da dok mengintai da tu”.ujar Ecam sambil matanya megerling ke arah dalam  rumah Nabila.

“Welcome.Saya masuk dulu tau.Awak drive elok-elok ea?ingatlah insan yang tersayang.Good night”.pesan Nabila .

Ecam megangguk dan menghadiahkan senyuman.matanya melihat tubuh Nabila yang hilang dibalik muka pintu.Dia menghidupkan enjin keretanya dan bergerak pulang.

 “Amboi-amboi.segih macam beruk dapat bunga.untung la kau Nabila dapat pakwe  handsome.Kalau aku la dapat macam tu,kompem aku tak lepaskan.lau husband la,aku ikat je dekat bilik.hahaha”.ujar Siti dengan ketawa yang kuat yang mampu didengari jiran sebelah.

“Ahh!malas la aku nak layan kau.megarut je lebih.Aku masuk bilik dulu.nak solat isyak”.Nabila melangkah menuju ke biliknya  dan meninggalkan Siti yang masih ketawa pulas.

p/s..maaf kalau ad slah ejaan n urf besr n kecik.maybe sy x perasan.anda boleh  komen supye  sy dpt mempertngkatkan penulisan sy.. komen anda sngt di hargai.thx ..

4 comments:

  1. wokey! boleh diperbaiki lagi.. jalan cerita dah best.. good luck Nad.. ^^

    ReplyDelete
  2. eheher... tu kan.. no. tel sape tu? no. tel awak ke? okay cite ni nampak ada plot~ smoga sukses ye~ tpi kalau akak, akak mintak no tel lelaki tu baru akak bagi no. tel akak sbb akak takut lelaki tu kacau akak secara haram.. mksudnya, die kacau n kita x tau sapa yg kacau kita. bila kita dah save no. die, ha~ senangla kita nak detect.. kekeke.. *pnjang pulak komen.. =.=" akak bukan nabila kut.. keh3

    ReplyDelete