Followers

Monday, December 26, 2011

CINTA ANTARA KITA 2


BAB 2
“Hmmm…yela-yela,aku pergi..nanti aku ajak siti sekali.alaa,kau suka kat siti kan??tu yang kau suruh aku ajak Siti…aku tau kau suka dia la Nazim.hari-hari aku nampak kau dok pandang-pandang dia..megaku je la Nazim oii”..nabila bersetuju dan meyindir Nazim.
Nazim memandang Nabila dengan segihan yang semakin lebar sehingga menampakkan sususan giginya yang putih bersih ituu.dia menganggukan kepalanya.

“Malam ni dekat restoran Warisan tau,pukul 8.30 malam.aku dan Ecam tunggu dekat sana.jangan lambat dan jangan lupa ajak siti sekali”.Nazim memberitahu Nabila dan seraya bagun bergerak meninggalkan nabila untuk kembali duduk di tempatnya.

Nabila hanya tersenyum mendengar kata-kata Nazim.dia memikirkan apakah yang akan berlaku pada malam ni??beragan daN terus beragan.

Selang 10 minit,Kuliah dimulakan oleh prof Sufian.nabila dan student yang lain menumpukan sepunuh perhatian setiap kata-kata prof sufian..selepas dua jam,kuliah ditamatkan..Nabila bangun dan melihat jam sudah menunjukkan pukul 5.30 petang.Dia dan Siti bergegas pulang ke ruma sewa mereka untuk mendirikan solat asar.nabila menumpang kereta Siti kerana Siti mempunyai kereta dan kebetulan  mereka tinggal serumah.dalam perjalanan pulang,Nabila memberitahu Siti akan pelawaan ecam dan Nazim.Siti bersetuju untuk menerima pelawaan makan  malam itu.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Selesai solat maghrib,Nabila bersiap-siap untuk makan malam bersama Ecam.Dia memakai sehelai kemeja bewarna pink dan berseluar jeans putih yang tidak terlalu ketat.dia mencapai selendang bewarna pink sama seperti kemeja yang dipakainya dan  melilitkan selendang tersebut dengan kemas  di kepalanya.Nabila melihat cermin,dia mencalitkan pelambab bibir bewarna pink untuk megelakkan biirnya kering.Dia sememangnya tidak memerlukan gincu kerana bibirnya sudah cukup pink-pink .dia memamakai bedak asas untuk tampak lebih segar..Baginya itu sudah memadai.Wajahnya yang sudah sememagnya putih dan bersih itu tidak memerlukan solekan yang tebal..Dia tersenyum puas melihat penampilannya di cermin. ‘Ok,cun la !’.Nabila berbisik sendiri.

 "Dah cantik dah cik Nabila oii," sindir Siti. Nabila mencebik.dan dia berjalan keluar dari bilik dan bergerak ke ruang tamu.Siti yang sudah siap hanya tersengih-sengih melihat penampilan rakannya itu.

“Amboi,cantiknya kau malam ni nabila!,.nak megorat Ecam la tu”.hah.Siti ketawa kuat.Nabila malarikan tangannya dan megetip lengan rakanya yang berada dihadapanya.

“Ouh!sakit la”.marah Siti.Nabila hanya membalas dengan ketawa yang kuat dan menaikkan thumbs up .
Siti mecebirkan bibirnya tanda protes terhadap Nabila.Nabila hanya memandang Siti yang memprotes dan berlalu ke luar rumah.Siti mengikutnya dari belakang..Nabila meyarung  wedges putihnya manakala Siti memakai wedges hitamnya yang sama warna dengan tudungnya..Mereka berdua nampak ringkas dan kemas.

“Oke,da ready??Jom.karang lambat lak”.ujar Siti .Nabila memboloskan dirinya didalam kereta Myvi hitam kepuyaan Siti dan duduk disebelah pemandu..Siti menghidupkan enjin kereta da memulakan perjalanan ke restoran Warisan yang hanya mengambil masa  30 minit untuk sampai.


Tepat jam 8.30 malam,Nabila dan Siti sampai di destinasi.mereka turun dari kereta dan bergerak masuk ke dalam restoran warisan,.Mata mereka melilau mencari kelibat ecam dan Nazim.nabila menyiku Siti dan menjuihkan bibirnya ke arah Ecam dan Nazim yang tidak meyedari kehadiran mereka.Mereka begerak mendapatkan dua jejaka tampan itu..

Sementara itu,Ecam dan Nazim resah menunggu kedatangan Nabila dan Siti.

“Mane ni dieorang??kau da cakap belum dengan nabila tadi nazim??die konfem datang ni”??ujar Ecam yang  resah dari tadi.

“Relaks la bro.cool oke.hal kecik je ni..bende boleh settle kan.aku da cakap dengan Nabila tadi  mase dekat kelas..die konfem datang.aku suruh die ajak Siti sekali.hehe.boleh aku usha die.alaaa,biase la perempuan,kene make up dulu.touch up apa-apa yang patut.macam la kau tak kenal perempuan.sabar oke.sabar itu separuh dari iman”.Nazim menenagkan hati Ecam yang gundah gulana itu..

“Asslammualaikum”.tegur satu suara dibelakang mereka.Nazim dan Ecam pantas menoleh kebelakang  untuk melihat empunya suara merdu yang memeberi salam kepada mereka.Ecam terkejut melihat gadis dihadapanya.Matanya tidak berkelip melihat Nabila yang kelihatan cantik dan anggun walaupun berpakaian ringkas.

"Walaikumsalam".serentak Nazim dan Ecam menjawab.

‘Cantiknya dia malam ni’.puji Ecam didalam hati.mulutnya menjawab salam dengan perlahan.

‘Woo.handsome gile mamat ni.terpikat aku.pak cik!nape pakai handsome-handosme malam ni??karang ada yang tak nak balik ni karang.sape yang susah??pak cik jugak an..huhu’.bicara nabila didalam hati.Dia tidak lepas memandang ecam yang hanya memakai seluar jeans biru dan t shirt polo putih.nampak ringkas.Haruman dashing yang dipakinya menusuk ke rongga hidung. 

“Silakan duduk Nabila,Siti”.Nazim mempersilakan gadis tersebut duduk.

Siti megambil tempat dihadapan Nazim supaya dapat memberi  peluang kepada Nabila duduk dihadapan Ecam.Nabila tiada pilihan lain melainkan duduk di hadapan mamat handsome idaman hatinya itu.Dia menarik kerusi di sebelah Siti dan melabuhkan punggungnya.Dia menghadiahkan senyuman terpaksa kepada Ecam.Dia tidak selesa dalam kedudukan bergitu tetapi dia malas untuk membantah.Sebenarnya die bukan la malas sangat,cuma malu tapi mahu je.

“Errr,kita oder makan dulu nak??”soal Ecam sambil  melambai kepada pelayan restoran. Pelayan lelaki  itu bergerak ke meja mereka berempat.Dia menghulurkan menu kepada gadis dan pemuda di hadapannya.

“Nabila nak makan apa??soal Ecam dengan senyuman menghiasi bibir merahnya.Nabila terpana melihat senyuman itu sehingga dia tidak sedar bahawa dia diperhatikan oleh Nazim dan Siti.soalan Nazim dibiarkan tanpa jawapan.

“Bagi kitaorang nasi goreng ikan masin  dan tea o ais limau 2”.dengan pantas Siti menjawab bagi pihak dirinya dan Nabila .

Nazim memandang ke arah pelayan tersebut.

“Nasi goreng ikan masin dua,nasi goreng kampong dua jugak.air pula,teo ais limau 2 dan teh ais 2”.Nazim meberitahu pelayan lelaki tersebut.Pelayan leleki itu beredar ke dalam ruang memasak
.
Suasana memjadi sunyi sepi tanpa sepatah kata dari mereka berempat..Keadaan ni berlangsung sehingga makanan mereka sampai.mereka menikmati hidangan dihadapan mereka tanpa megeluarkan sepatah suara..Hanya mata Ecam sahaje  yang merenung tajam wanita dihadapannya.

Setelah selesai menikmai hidangan,Nabila terlebih dahulu meminta izin untuk pulang .Dia tidak sanggup berlama di situ.Tidak sanggup melihat senyuman Ecam dan panahan mata lelaki itu.tetapi tidak disangka,Nazim lebih pantas memohon untuk beredar dari situ bersama Siti.

“Siti,jom teman saya kejap .saya nak beli buku sikit la dekat mph.tapi naik kereta awak la.Tadi saya tumpang Ecam mase nak datang  sini”.tanpa menunggu sebarang jawapan ,Nazim menarik lengan Siti supaya wanita itu mengikutnya.niat Nazim hannya untuk membiarkan Ecam mejalankan misi untuk mencucuk jarum..Dia tahu bahawa sahabatnya itu meyukai  nabila rakan sekelasnya itu.Dia megeyitkan matanya kearah Ecam untuk membri isyarat .Ecam hanya tersenyum tanda faham isyarat dari Nazim.

“Dah tu,macam mana aku nak balik”??tanya Nabila separuh menjerit sambil berdiri  ke arah Nazim dan siti yang sedang menghala ke arah pintu restoran..Eazim berpaling dengan segihan lebar,dia menkelip-kelipkan matanya dan  menjuihkaan bibirnya ke arah Ecam dan dia pantas berlalu pergi..Nabila membuntangkan matanya dek kerana terkejut.

“Jom”.ajak Ecam yang sudah berdiri di sebelahnya..Nabila berpaling dan melihat Ecam sudah sudah jalan kehadapan meninggalkan dirinya  yang masih terkejut.Nabila megikut ecam sehingga tiba di kereta vios silver milik lelaki itu.


p/s:maaf jika banyak slah ejaan dan huruf besar dan huru kecil..maybe saye x perasaan..bab ni x menarik,insya-Allah bab 3 menarih..thx ye spe yang membace...

1 comment:

  1. dah makin baik penulisan nad.. tahniah sis! ^^ sambung lagi ya.. akak nak tahu kesudahannya.. ^^

    ReplyDelete